Workshops & Labs

WORKSHOPS I LABORATORIS 2019

Rosa Sanchez i Alain Baumann desenvolupen una intensa activitat de formació en relació a la creació contemporània i les noves tecnologies.

En el marc de Kòniclab organitzen laboratoris i imparteixen tallers sobre escena interactiva i telemàtica destinats a artistes visuals, músics, performers, informàtics, especialistes en electrònica, arquitectes, teòrics, i a tots aquells professionals que busquen ampliar els seus coneixements entorn a les eines multimèdia per a la creació. Han participat en l’activitat acadèmica de diversos cursos en màsters i postgraus impartits en universitats catalanes, espanyoles i internacionals.

WORKSHOPS I LABORATORIS: TEMÀTICA

Els laboratoris i workshops de Kòniclab aborden els llenguatges i tècniques en sistemes de temps real per a la seva aplicació a arts escèniques i arts visuals. L’enfoc de la formació és el d’estimular la creació artística amb les eines digitals, a partir d’exercicis pràctics. S’adrecen a un jove públic d’estudiants i joves professionals de diversos sectors com les arts escèniques (dansa, música, teatre), les arts visuals, la informàtica, el disseny etc. Els tallers tenen durades variables i es basen en bona part en la pràctica en petits grups utilitzant les eines aportades per Kònic thtr.

En l’actualitat els eixos de formació són:

•    L’Escena augmentada: la interacció del cos en escena amb la imatge i el so digital. Sensors i càmeres per a la creació d’entorns responsius. Permet als participants adquirir coneixements teòrics sobre la interacció en temps real. Una introducció als conceptes i familiarització amb els softwares més utilitzats en aquest camp. Els participants es reparteixen en grups per realitzar exercicis pràctics. Segons la durada del taller, aquest acabarà amb la presentació dels projectes de cada grup.
Públic: Ballarins, Músics, informàtics, electrònics, artistes visuals i altres afins.
Paraules claus: sensors, tracking, càmeres en escena, interacció cos / imatge / so.

• Telemàtica / Escena distribuïda: Una introducció a les possibilitats de co-creació en directe des d’espais distribuïts. Internet permet explorar noves formes d’entendre l’escena. Una introducció a la composició en xarxa, amb la imatge vídeo transmès a temps real com a nexe per a la creació entre dos espais escènics. Estudi de les possibilitats i les limitacions de les eines disponibles.
Públic: Ballarins, músics, coreògrafs, artistes visuals, vídeo realitzadors, informàtics.
Paraules claus: Telemàtica, escena distribuïda, streaming, telepresència.

•    Escenografia virtual / Virtual Sets: Ús de la tècnica de vídeo mapping en escena per a la generació d’espais escènics únics gràcies a la fluïdesa de les imatges en moviment sobre suports no convencionals. Permet als participants adquirir coneixements teòrics bàsics sobre el Vídeo Mapping. Una introducció als conceptes de Mapping 2D i 3D i als elements tècnics específics i programaris més utilitzats en aquest camp. Els participants es reparteixen en grups per realitzar exercicis pràctics. Adquirint els coneixements des de la pràctica de videomapping a petita escala. Segons la durada del taller, aquest acabarà amb la presentació dels projectes.
Públic: Escenògrafs, Directors d’escena, artistes visuals, vídeo realitzadors.
Paraules claus: Video Mapping, mapping arquitectural, escenografia virtual.

WORKSHOPS I LABORATORIS: DURADA

Oferim formats des de 4 hores, enfocats a la pràctica escènica amb tecnologia, fins a tallers més llargs (7 a 10 dies) amb presentació del resultat final davant el públic.

Si vols informació sobre els nostres laboratoris, contacta’ns: konic@koniclab.info


Referència a alguns tallers que hem impartit:

-ESCENA AUGMENTADA:

Mèxic(2018): Festival #N. Adaptació de fragments de l’espectacle #14Skyline per al Centre de Cultura Digital de la ciutat de Mèxic, en col·laboració amb artistes internacionals, en el marc de #LabCet
Bogotà(2018): Festival Videomovimiento. Presentació de l’espectacle #14Skyline com a resultat d’un taller de 5 dies amb un equip de 15 persones compost de performers, ballarins i videastas. Taller i presentació a l’aula Màxima de la Universitat Tadeo Lozano.
Festival de Videodanza de Buenos Aires. Argentina (2017). Hypernatural Workshop / Presentació de Hypernatural amb la participació de 12 alumnes.
Pier2 Kaohsiung. Taiwán (2016). Hypernatural Workshop / Presentació amb la participación de tres baillarinas de la escola superior de dansa de Kaohsiung.
Torino (2008)
Granada (2009)
Shadock. França (2015)

-TELEMÀTICA:
Barcelona / Santiago



Màsters i cursos on Kònic ha participat:

> Màster en Música. Universitat Politècnica de València. (València) 2012-2014
> Postgrau en ‘Tecnologies Digitals per a l’Escena. Universitat Pompeu Fabra / Idec Barcelona. (Catalunya) 2010-2011
> Màster en Creació i Disseny Multimèdia (MCDEM). La Salle, Universitat Ramon Llull, Barcelona (Catalunya). 2010
> Màster en la Pràctica de les Arts Contemporànies i Disseminació. Dartington College of Arts (Regne Unit) / Piet Zwart Institute, Rotterdam (Països Baixos) / Vilnius Dailes Akademija, Vilnius (Lituània) / MASKA – Nova Gorica University (Eslovènia), Centre de Creació L’animal a l’esquena – Universitat de Girona (Catalunya). 2009
> Màster Arts Escèniques. Fac. Belles Arts. Universitat del País Basc-Bilbao 2008
Mappa – Performing Arts; Media and Communication Systems. Bilgi University. Istanbul (Turquia) 2008
>Universitat d’Estiu. Facultat de Belles Arts. Universitat Complutense de Madrid 2008 – 2007 (Espanya)
>Master of Theatre and Dance Studies, DasArts, Advanced Research in Theatre and Dance Studies Amsterdam, (Països Baixos) 2006
>Postgrau en Vídeo Art i Aplicacions a les Arts de l’Espectacle. Universitat Ramon Llull (URL) (Catalunya) 2006-2005
> Màster en Arquitectura, Art i espai efímer, Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona / Universitat Politècnica de Catalunya – (Catalunya) 2006-2005
> Màster en Disseny d’Interfícies Multimèdia (Elisava- UPF) – (Catalunya) 2004
> Màster en Disseny i Espai Públic (Elisava-UPF) Interactivitat i espai social. (Catalunya) 2004-2002
> Estudis superiors d’Arts Electròniques i Disseny Digital (ESDI-URL) – Sabadell, (Catalunya) 2006-2002

NEXT PROJECT

PREVIOUS PROJECT