La posada en escena fa referència als canvis de la percepció humana en la comunicació interpersonal mediada per les noves tecnologies, i l’espai que aquesta mediació genera.
La peça confronta el cos amb aquestes mateixes tecnologies mediadores de la comunicació, i explora com aquestes re-escriuen el cos i canvien la nostra comprensió de lloc i la idea de presència, redefinint narratives.
Entenem ‘Abans del senyal’ com un univers visual i sonor, obert a ser revisat i activat pel cos en moviment des de la seva membrana tecnològica.
Microespais que ofereixen al públic diversos punts de vista del mateix espectacle, i una multiplicitat de lectures pròpies de la comunicació contemporània. Un doble espai escènic que es comuniquen mitjançant la projecció de les imatges i música generada en temps real, a partir dels inputs dels performers i del públic.
Un públic que pot participar durant la peça, de diverses formes: mitjançant l’ús de la tecnologia in-situ des del seu propi telèfon mòbil, a través d’una xarxa local, i de manera presencial interactuant amb sensors de moviment que es troben en el mateix set escènic.
AGENDA DE ‘BEFORE THE BEEP’ 2011/2012:
2011 Antic Teatre Barcelona. Espanya
2011 Espaço Xisto Bahia. Salvador Bahia. Brazil
2011 EMPAC., Troy i CPR-Center for Performance Research NY. EU
2011 DanStorm Festival Beijing y Rock Bund Museum Shanghai. China
2012 Liveness. CNART Mèxic DF
2012 International Selection, Award Bains numériques#7, Choreographic arts Section. Fest. Bains numériques-Enghien les Bains. France
2012 SESC Santana. Sao Paulo. Brazil
“Tenir 100 trucades a la bústia de veu, i després decidir què fer, contestar-les, o no… Fer una trucada mentre una altre ens deixa un sms, trucar quan saps que l’altre no hi és, tenir un contestador permanent, i no rebre cap trucada… però recorda: en qualsevol cas el missatge sempre ha de ser abans del Beeeeeeep.”
Extractes en Youtube
Before The Beep Crossing Borders. Procés de co-creació en Brasil, Xina, Estats Units
‘Work in Process’ presentació : a EMPAC
Direcció artística i escènica:
Rosa Sánchez
Dirección técnológica:
Alain Baumann
Dansa:
Sachiko Fullita & Miryam Garcia Mariblanca (Bcn.SP)
Grace MaCants, Paul Magic DiStefano (US)
Elke Siedler, Rita Aquino (Bahia. Brazil)
Monica Siedler, Alexandre Magno (Sao Paulo. Brazil)
Wang Ya Nan, Gong Zhong Hui (China)
Live AV-performance:
Rosa Sánchez
Alain Baunmann
Composició de so:
Alain Baunmann
Thomas Bell (US)
VComposició de vídeo i gràfics:
Adolf Alcañiz
Rosa Sánchez
Christina de Roos (US)
Software:
Alain Baumann, interaction development
Il·luminació:
Marc Lleixà
Vestuari:
Carme Puigdevall
PRODUCCIÓ:
Koniclab Kònic thtr
CO-PRODUCCIÓ:
Antic Teatre
Adriantic (Bcn) Shanghai DanStorm Fest (China) ChezBuschwick, NY, EMPAC, Troy, Spread Art, Detroit (US) Iberescena (Brazil)
AMB LA COLABORACIÓ DE:
Paper Tiger Dance Co. (China)
Withdel Art, Detroit, (US)
AMB EL SUPORT DE:
Spain Culture New York- Consulate General of Spain (US), ICUB.
Ajuntament de Barcelona (SP)
Ramon Llull Institute (SP)
Ajuntament de Barcelona (SP)
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (SP)