Escena interactiva

True. Instal·lació i projecte d’escena interactiva. 2000

True és una Instal·lació interactiva creada per a l’espectacle del mateix nom realitzat pel col·lectiu intermèdia Fierce. ( Kevin Finnan- Direcció , Rosa Sánchez- Instal·lació, A.L. Kennedy- Guió, Alain Baumann – Música i interacció, Deborah Pope – Coreografia -Aérea )

True és una col·laboració cross media, fusionant la performance i la instal·lació per generar una experiència única i interactiva.

Concepte: la deconstrucció de l’anatomia humana, el fetitxisme i la mort.

Descripció: Interrelació del material sonor i visual de tres peces amb mecanismes interactius de reconeixement de veu, entorn de navegació 3D i robòtica + una àrea de percepció tàctil i auditiva.

True es basa a l’obra de l’escriptor escocès Alison L. Kennedy, escrita específicament per a aquest projecte i que ens parla de la relació entre una dona que acaba de morir i tres personatges: el seu marit, el seu amant i la seva filla.

A la instal·lació aquestes relacions prenen cos en tres peces interactives que es refereixen als tres personatges i el cos inert d’ella (representat com a cos virtual en l’espai).

La primera peça s’anomena The Travelogue. Correspon a l’amant i consisteix en un entorn de navegació 3D VRML per a un usuari. Aquesta peça és entesa com una àrea de control sobre el cos inert i ofereix a l’espectador la possibilitat de manipular informació continguda en ell. La imatge i el so que genera la navegació es projecten en l’espai de la instal·lació.

La segona peça s’anomena The Testing Role Area. Correspon al marit i és una pròtesi per a un usuari. Les pautes de reconeixement de veu permeten una anàlisi del text de A.L.Kennedy i una reconstrucció de les relacions existents entre els personatges.

La tercera peça s’anomena Delusion Device. Correspon a la filla. És un mecanisme robòtic d’escriptura. Quan es manipula confronta a l’espectador amb la memòria de l’aprenentatge de l’escriptura i la relació jeràrquica entre la mare i la filla tal com apareix en el text.

Aquestes peces amb les seves diferents funcions contribuiran a la transmissió d’informació continguda en un cos virtual a tot l’espai de la instal·lació. Creen també microclimes sonors i visuals fent llegibles, visibles i audibles, les interrelacions, que es defineixen de la forma següent:

_true2pW

 

Nivells d’Inter-relació:

·El personatge-social cos-dona Lucy i les seves extensions socials: el seu amant, la seva filla, el seu marit.

·El cos humà Lucy i els seus anatomistes: el disseccionador, l’ajudant i el professor (ref. Tractat de la dissecció humana realitzat per l’anatomista Vesalius en el segle XVI)

·El cos informacional Lucy i els seus codis de comunicació (la fragmentació dóna accés a l’opció de reorganitzar la informació).


Exhibició:

TRUE 0.1 Instal·lació : Creada per al projecte intermèdia Fierce Project

Tramway, Glasgow (Escòcia setembre 2000).

TRUE 0.2 Instal·lació – Performance: és una versió reduïda de la instal·lació True 0.1 y amb performance de Kònic Thtr. Creada per a la Mostra d’Arts Electròniques.
·Mostra d’Arts Electròniques, Centre d’Art Santa Mònica (Barcelona, 2000)
·Gallery Rachel Hafferkamp (Colònia, Alemanya, 2001)
·Lelieunique (Nantes, França, 2001)

True 0.3:
·Coro Igrexa da Universidade (Santiago de Compostel·la, 2003)
·Centro Cultural de España en México (México DF, Mèxic, 2003)



Paraules Claus : deconstrucció de l’anatomia humana, fetitxisme , mort, instal·lació performance amb participació del públic , 3D interactiu , braç robòtic , reconeixement de la parla.

Col·laboració:Aquest projecte ha comptat amb la col·laboració del Departament de Tecnologies Audiovisuals, Secció de Multimèdia, d’Enginyeria La Salle de la Universitat Ramon Llull, Barcelona.

Alguns extractes de premsa:

“..the culmination of a two-year collaboration between luminaries such as Scots writer AL Kennedy and artist Rosa Sánchez, this is like nothing you have ever seen before.”  Evening Times 4.9.2000

“..utilising the extraordinary exhibition space which houses Rosa Sanchez’s amazing installation, the piece sustains its mood of menace and attraction throughout.” Scotland on Sunday 10.9.2000

” Severe yet vulnerable, melodramatic yet curiously mundane, True is one of the most ambitious and complete live arts works I have ever experienced” Metro Life 5.9.2000

Co-Producció:

Tramway, Glasgow

Amb la col·laboració de:

Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

COLLABORATION:

NEXT PROJECT

PREVIOUS PROJECT